Muaythai.nl bezorgt super snel
Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.
Muaythai.nl bezorgt super snel
€ 4,95 verzendkosten
en vanaf € 50,- gratis.

Kickboks tips

Het is een geweldige sport kickboxen: elegant maar toch snoeihard. Ook als vechter heb je verschillende kwaliteiten nodig. Je moet behendig, snel maar ook krachtig zijn. Nu hoef je niet gelijk als The Hulk de ring in te stappen, maar je stoten hebben wel een kracht nodig om effect te kunnen hebben. En naast het feit dat kickboksen je een geweldige adrenaline-rush oplevert, is het ook nog een perfecte manier om in vorm te blijven.  Hier vind je enige tips om je op weg te helpen om een superstrak vechters-lichaam te krijgen. Warming-up / Cooling-down: Je moet je lichaam eerst op gang helpen om het de volle laag te kunnen geven. Ga een stukje hardlopen of touwtje springen. Tijdens het hardlopen moet je dan zo hard rennen zodat je nog wel kan praten zonder buiten adem te raken. Tussendoor kan je even rustige periodes vullen met bijvoorbeeld push-ups. Huppelen: In eerste instantie klinkt het nogal kinderachtig, maar huppelen heeft veel voordelen. Het is zelfs al bewezen dat het sneller is en minder energie kost dan hardlopen, alleen lijk je per direct een 8-jarige. Maar het is een goede vorm van warming-up en het helpt om uithoudingsvermogen op te bouwen. Daarnaast wordt je coördinatie ook sterk verbetert. Schaduwboksen: Dit is relevant voor vechters van elk niveau. Van recreatie-vechters tot de profs. Het houdt je soepel en wendbaar. Als je dit voor de spiegel doet, kan je zien wat je doet en wat je moet verbeteren. Kap je stoten en schoppen niet af, gebruik de volle lengte van je bereik. Het is tevens ook een goede warming-up. Bokszak: Dit zal je uithoudingsvermogen en kracht opvoeren. Ook zal het je slagen / stoten kracht geven en direct je lichaam krachtiger maken. Het is ook een goede manier om je schenen te trainen en te conditioneren. Probeer bepaalde routines / combinaties uit te voeren en te verbeteren. Zet genoeg kracht achter de slagen / schoppen, maar niet te veel om jezelf niet uit te putten.  Pads: Trainen met de kickpads leert je je tegenstander om verschillende manieren aan te vallen. Doorgaans zal het je voetenwerk en coördinatie verbeteren. Je kan uiteindelijke snel overschakelen tussen combinaties. Het zal ook je ruimtelijk inzicht verbeteren, waardoor je beter kan berekenen wat voor combinatie je het best kan geven.  Sparren: Dit is de ultieme training. Een bokszak zal je klappen opvangen, maar zal geen klappen terug geven. Hier leer je de combinaties uitvoeren, met het blokkeren van aanvallen. Zorg dat je partner ongeveer van gelijke lengte en gewicht is, zodat je een goede maatstaf hebt om te beginnen. Hij zal ongeveer dan hetzelfde bereik hebben.

Geef een antwoord

Voor 16:00 uur besteld,
morgen in huis.
Gratis verzending vanaf € 50,-

Algemene info

Informatie

Openingstijden

Contact

  • Maandag
    10:00-16:00
  • Dindag
    10:00-16:00
  • Woensdag
    10:00-16:00
  • Donderdag
    10:00-16:00
  • Vrijdag
    10:00-16:00
  • Zaterdag
    11:00-15:00
Copyright ©2022 Muaythai.nl. Alle rechten voorbehouden.