Voor 16:00 besteld? Morgen in huis* | Gratis bezorgd in NL vanaf € 50,- (daaronder € 4,95) | Winkel nabij Rotterdam | Vragen? Bel 010-226 38 68

Warming-up

Warming-up

Warming-upWat is een warming-up?
Een warming-up is een kleine inspanning die je doet voordat je gaat trainen. Dit kan bij kickboksen zijn: fietsen, dribbelen, stoten of en bokszak of schaduwboksen. Veel mensen slaan bij het trainen de warming-up over omdat ze het toch maar onzin vinden en het kost teveel tijd. Het is echter wel verstandig om voor het trainen een warming-up te doen. Het komt de resultaten van je training ten goede.. 

Wat is het doel van een warming-up?
Voor een goede warming-up heb je ongeveer 7-10 minuten nodig. De bedoeling van een warming-up is dat je je spieren goed warm en soepel laat worden. Dit heeft alles te maken met het voorkomen van blessures maar ook zorgt het ervoor dat je prestaties verbeteren. Na deze 7-10 minuten zijn de spieren warmer, zal de lichaamstemperatuur omhoog geklommen zijn en zal de hartslag omhoog zijn gegaan. 

Voorkomt het blessures?
Niet alleen fitheid, maar ook leeftijd heeft invloed op de warming-up. Naarmate de leeftijd toeneemt, zal ook de warming-up meer tijd in beslag nemen. Dit kan veel blessures voorkomen. Een spierscheur is nogal eens het gevolg van een niet goed opgewarmde spier. De spier heeft dan een te hoge spanning, of kan niet snel genoeg aan- en ontspannen. Naar maten je ouder word is de kans groter om een spier te belasten en te scheuren. Neem dus de tijd voor een goede warming-up. Niet alleen voorkom je zo blessures, het verhoogt ook de prestatie die je gaat leveren! 

Warming-up oefeningen
Bokstechnieken oefenen
Touwtje springen
Schaduw boksen
Gebruik van de medicijnbal
Gebruik van de bokszakken
Stoten op de pads

Kickboksen, Thaiboksen, touwtje springen, warming-up

Copyright ©2019 MuayThai.nl. Alle rechten voorbehouden.